Szentháromság – a kárhozat útja, vagy a megmentés eszköze?
1. Mivel
az un. hivatalos /egyházakkal fémjelzett/ kereszténységnek a
Szentháromság /egy Istenben három személy; Három-egy Isten/ a
legfőbb tantétele, nem csodálkozhatunk azon, hogy úton-útfélen
belebotlunk, és mint hitvallást olvashatunk róla, amely mellett
teljes meggyőződéssel kiállnak. Azonban ezek az emberek
elfelejtkeznek egy rendkívül fontos tényezőről, amelyet a
Bibliában olvashatunk, s amelyet bár mindenki olvashat, de a
legtöbben mégsem vesznek figyelembe. Mégpedig az emberi
értelmezésekkel szemben álló egyértelmű isteni
kinyilatkoztatások. Ez pedig az emberi személyiségzavarnak
köszönhető, az emberi természet kifejezett gyarlóságának,
amelytől indíttatva a saját okoskodásaikat a Szentírás fölé
helyezik, ahelyett hogy alázattal elfogadnák azt, ami konkrétan,
világosan és egyértelműen le van írva! Előbb nézzük meg
hogyan fogalmazzák meg hitvalló szövegüket, utána szembesítsük
őket a Szentírás teljes kinyilatkoztatásával, amelyet elhagytak
a saját magyarázatuk kedvéért. Íme a szövegük:
2. Mi a Szentháromság?
Isten, az univerzum alkotója és fenntartója, kinyilatkoztatja magát a Bibliában. A Biblia egyértelműen elmondja nekünk, hogy csak egy Isten létezik. „Halld, Izrael: Az Úr, a mi Istenünk, az Úr egy” (5.Mózes 6: 4). Ugyanakkor időről időre a Biblia olyan szakaszaival találkozunk, amelyek azt mutatják, hogy Isten több személyből áll. Ezt nekünk nehéz megérteni. Tudnunk kell, hogy ezt nem logikai ellentmondás okozza. Hanem korlátoltságunk miatt van. Az a furcsa, hogy Isten lényének bonyolultsága és szépsége meghaladja megértésünket. Ő Isten és mi emberek vagyunk.
3. Többes szám Istenben
Amikor
együtt vesszük azokat a részeket, amelyek Isten sokaságáról
beszélnek, akkor látjuk, hogy valójában három személy
létezik. Az Atya Isten, a Fiú Isten és a
Szentlélek Isten . Ezt
hívjuk Háromságnak. A Szentháromság kifejezést a Biblia nem
használja. De a koncepció világosan létezik. Ez három
személyben egy Istent jelent.
4. Az Ószövetségben különféle
versek vannak, amelyek megkülönböztetik az Atya Istent és a Fiú
Istent. Világos példa a Zsoltár
110: 1 ,
ahol Dávid azt mondja: „Az
Úr azt mondja az Úrnak…” Mivel
Dávidnak, mint királynak nem volt földi ura, itt egy mennyei Úrra
kell utalnia, aki különbözik az Urtól. Jézus megerősíti
ezt, amikor azt állítja, hogy ez a vers róla szól. És arra
utal, hogy Isten fia ( Máté
22: 41-45 ).
5. Más
versekben különbséget teszünk az Úr és az ő Lelke
között. Például az Ézsaiás
48:16 . „És
most az Isten Isten elküldött engem és a Szellemét.” Nyilvánvaló,
hogy valakire nem gondolhatunk a szellemén kívül. Ennek
ellenére különbséget kell tenni. Már az Ószövetségben
olyan verseket találunk, amelyek az Atya Istenre, a Fiú Istenre és
a Szentlélek Istenre mutatnak. Tehát a Fiú Isten nem jött
létre Jézus Krisztus születésével. Ő örök, csakúgy,
mint az Atya és a Lélek. De Jézusban hússá vált.
6. Újtestamentum
Az
Újszövetség mindezt sokkal világosabbá teszi. Sok vers
tanít minket az Atya Isten istenségéről. Egy példa az 1
Korinthus 4: 8 . „Nekünk
van egy Istenünk, az Atya, akitől minden van.” Sok
vers tanít nekünk a Fiú Isten istenségéről. Példa erre
a Titus
2:13 : „…
nagy Istenünk és Megváltónk, Jézus Krisztus dicsőségének
megjelenése.” Sok
vers tanít minket Isten, a Szentlélek istenségéről. És egy
példa az 1Korinthus
6:11 : „Megigazultak
az Úr Jézus Krisztus nevében és Istenünk szellemével."
7. Az
Újszövetség több pontján az Atyát, a Fiút és a Szentlélek
említik egymás mellett. Olyan módon, hogy nem hagyja
kétségessé, hogy egyenlőek Istennel. Ezek tartalmazzák:
- 8. Menjetek tehát, és tegyetek minden nemzetet tanítvánnyá. Kereszteljétek őket az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében ” ( Máté 28:19 ).
- 9. „Ezt a Jézust Isten felnevelte, és ennek mindannyian tanúi vagyunk. Ezért Isten jobb kezével felmagasztalva, és az Atyától megkapta a Szentlélek ígéretét. Ezt kiöntötte, amelyet ti magatok is láttok és hallotok ” ( ApCsel 2: 32-33 ).
- 10. „Az Úr Jézus Krisztus kegyelme, Isten szeretete és a Szentlélek közössége mindnyájukban ...” ( 2Korinthus 13:14 ).
- 11. „… Az Atya Isten előzetes ismerete szerint, a Lélek megszentelésében. Jézus Krisztus iránti engedelmességért ” ( 1 Péter 1: 2 ).
12. Mindháromra szükségünk van
Tehát
Isten kinyilatkoztatja magát a Bibliában mint Atya Isten, a Fiú és
a Szentlélek. Mindannyiunknak szükségünk van rájuk. Az
Atya Isten a mi alkotónk. A Fiú Isten a mi megmentőnk. És a
Szentlélek Isten megszentel minket. És amikor nem tudjuk
teljes mértékben a fejünket egy háromszintes Isten fogalmába
helyezni /felfogni/, akkor csak dicséretet mondjunk:
Szent,
szent, szent! Mindenható Úr!
Kora reggel énekünk felemeljük hozzád;
Szent, szent, szent, irgalmas és hatalmas!
Isten három személyben, áldott Háromság!
Kora reggel énekünk felemeljük hozzád;
Szent, szent, szent, irgalmas és hatalmas!
Isten három személyben, áldott Háromság!
13. Kritikai
észrevételek a Szentírás kinyilatkoztatása alapján
A
legnagyobb probléma ezzel a szöveggel az, hogy EGYÉRTELMŰ BIBLIAI
KIJELENTÉSEKET NEM VESZ FIGYELEMBE, HANEM EMBERI ÉRTELMEZÉSEKET
ÁLLÍT AZOKKAL SZEMBE, VAGYIS A SAJÁT EMBERI MAGYARÁZATÁT AZ
IHLETETT KIJELENTÉS FÖLÉ HELYEZI! Neki fontosabb amit az ember
mond a Szentíráson kívül, mint amit az Isten mond a Szentíráson
belül. Merné ezt valaki az Isten szemébe mondani – aligha, mégis
megteszik, ahogy a példa mutatja!
>Ahol
az emberi értelmezést fontosabbnak tartják,
ott
Istent nem hagyják szóhoz jutni!<
Figyeljük
meg az emberi értelmezés előtérbe helyezését az egyértelmű
isteni kinyilatkoztatással szemben. Elsőként idézi:
„Halld,
Izrael: Az Úr, a mi Istenünk, az Úr egy.” (5.Mózes
6:4)
14. Ez
egyértelmű kifejezés, látszólag nem lehet félreérteni vagy
félremagyarázni. A háromsághívő cikkíró maga is mondja: „A
Biblia egyértelműen elmondja nekünk, hogy csak egy Isten létezik.”
Emeljük
ki azt a szót, hogy egyértelműen,
mert az is! Rajta kívül más Isten nem létezik. [Most azzal ne
foglalkozzunk, hogy itt az „egy” /achid/ szót egyébként a
háromsághívők többesszámú egységként
értelmezik
/nem numerikus, számszerű értelemben vett egyként/, hanem mint
férfi és nő egy testet alkot, itt az Atya és Fiú alkotna
egységet, amibe persze a Szentlelket is beveszik, azzal kibővítik.
És mivel ezzel az egység-fogalommal nem foglalkozik, most mi se
foglalkozzunk vele, majd csak a kommentár végén. /Egyébként pl.
a
Prédikátor
4:9-12-ben
ötször szerepel az echad szó, és mindenhol számszerűen egyet
jelent a kettő, sőt a hárommal szemben!/]
15. Tehát
megállapítja, hogy csak egy Isten létezik, ami nem
értelmezés, hanem kinyilatkoztatás,
és ez adja /adná/ meg az alapot a további megértéshez. Ezzel
szemben így folytatja:
16 „Ugyanakkor
időről időre a Biblia olyan szakaszaival találkozunk, amelyek azt
mutatják, hogy Isten több személyből áll.”
17. Vagyis
elkezdi előtérbe helyezni a saját értelmezését, amit csak azon
az áron tud kivitelezni, hogy ellentmondást /vagy többértelműséget/
tulajdonít az előbb idézett Istentől származó
kinyilatkoztatásnak, csak éppen nem mondja ki, de amit mond, abban
benne van, hogy ezt gondolja!
18. Ez
már óriási probléma, hogy nem marad meg annál, ami egyértelmű,
hanem emberi okoskodásba kezd, és az okoskodásához olyan
írásszövegeket keres /és látszólag talál/, amiket fel tud
használni a saját értelmezéséhez – még azon az áron is, hogy
ezek az értelmezések szemben állnak a már korábban olvasott és
megértett egyértelmű isteni kinyilatkoztatással!
19. Tehát
elkezdi értelmezni a Bibliát a saját okoskodása szerint, aminek a
lényege, hogy Isten több személyből áll. Egyébként ilyet a
Bibliában sehol nem olvashat mint egyértelmű kinyilatkoztatást,
de ez abszolút nem zavarja, mert már a saját értelmezését
előtérbe helyezte, és elhagyta a Biblia egyértelmű
kijelentéseinek talaját, de ezt maga sem vette észre. [Hanem azért
vagyunk mi, figyelmes kívül állók, hogy ezt észrevegyük!]
20. Itt
elkezd Isten lényegének bonyolultságával takarózni, hogy
eladhassa amit mond, vagyis emészthetőbbé tegye a saját egyéni
értelmezésének fonákságát, egyértelmű fogyatékosságát.
Ugyanis amikor azt mondja a Biblia, hogy egy Isten van, abban benne
van a lényegének a bonyolultsága is, azt nem tárgyalja külön,
hogy a megértésünket jól megzavarja. Viszont a háromsághívő
már elkezdi emlegetni ezt az általa fontosnak tartott szempontot,
hogy a gondolatmenetének súlyt adjon, hogy az mennyire indokolt.
[Egyébként semennyire, az 5Mózes
6:4
azért nem is tér ki rá, mivel hogy egyetlen Isten van, a szövegből
ezt mindenki világosan megértheti!]
21. A
következőkben már olyan filozófiai megállapítást tesz, amit a
Biblia sehol nem tesz, de ez őt abszolút nem zavarja: „Amikor
együtt vesszük azokat a részeket, amelyek Isten sokaságáról
beszélnek, akkor látjuk, hogy valójában három személy létezik.”
22. Azt
mondja, hogy együtt
vesszük.
Vagyis ő veszi együtt, az együtt vevés az ő egyéni értelmezése,
de ez teljesen evidens, mert nem azt mondja, hogy Isten veszi együtt,
vagy Jézus Krisztus veszi együtt, vagy akármelyik ókori próféta
vagy apostol veszi együtt azokat a részeket, amikből kihámozza a
három személyiséget, hanem ő, aki olvassa a Biblia egyértelmű
kijelentéseit. Ugyanakkor azt is olvassa, amiket értelmezni
szükséges, de már az értelmezést az egyértelmű ihletett
kijelentések fölé helyezi, mivel egyértelmű
ihletett kijelentések sehol nem mondják, hogy Isten három
személyben létezik.
Ez azonban őt abszolút nem zavarja, mivelhogy nem az egyértelmű
kijelentésekhez ragaszkodik, hanem azokat a saját egyéni
okoskodásaival megfejeli. Ezt világosan látjuk, fogjuk látni és
világosan ki fogjuk mutatni a továbbiakban!
23. Így
folytatja: „ A
Szentháromság kifejezést a Biblia nem használja. De a
koncepció világosan létezik.”
24. Na
itt már bukás van, mert elhagyta a Szentírás ihletett
kijelentéseinek talaját, és emberi filozófiát tett az Isten
egyértelmű ihletett kijelentésének a helyébe. Nyilvánvalóan
teljesen szembe megy azzal, amit az 5Mózes
6:4
mond, mert ha e két kijelentést egymással szembe helyezzük, vajon
melyik az ihletett és melyik nem? Ha már valaki ezt nem érti meg,
akkor mit várhatsz tőle a továbbiakban? Szemrebbenés nélkül a
saját értelmezéseit az egyértelmű isteni kinyilatkoztatás fölé
fogja helyezni, és még csak észre sem veszi magát, hogy milyen
módon csalja meg az Isten Igéjét! Mert bizony megcsalja, mint majd
a továbbiakban még inkább látni fogjuk!
25. A
következőkben fölhozza a Zsoltárok
110:1-et
és a Máté
22:41-45-ig,
amelyben megállapítja, hogy Jézus Krisztusról van szó, aki Dávid
Ura, és akihez az Úr szólt, hogy üljön a jobbkeze mellé... Itt
tudni illenék, hogy a héber szövegben a JHVH tetragrammaton van,
ez az az Úr, aki az 5Mózes
6:4
szerint egy Isten /akit fordítanak Jahvénak is meg Jehovának is/,
és Aki szólt a Dávid Urához, vagyis Jézus Krisztushoz, aki Neki
a Fia. Tehát Jehova az egy Isten szólt a Fiához, Jézus
Krisztushoz.
26. Na
most ide beteszi azt a szöveget: „Az
Ószövetségben különféle versek vannak, amelyek
megkülönböztetik az Atya Istent és a Fiú Istent.”
Kérdezzük már meg, hogy a „Fiú
Isten” kifejezést
honnan akasztotta le, mivel sehol nem olvastuk az eddig felhozott
bibliai kijelentések között /és ezután sem fogjuk/, márpedig
minket az érdekel, amit a Biblia tanít, és nem az, amit a bibliai
szövegeket megerőszakoló, azt kiforgató, azt felülbíráló
filozófusok tanítanak!
27. Aztán
van itt egy elismerés, ami egyébként teljesen evidens, mégpedig
hogy Jézus az Isten Fia. Erről még lesz szó, hogy mit jelent
Isten Fiának lenni, ami egy rendkívül fontos bibliai bizonyíték,
amint majd látni fogjuk.
28. A
továbbiakban idézi Ézsaiás
48:16-ot,
ezzel a szöveggel:
„Más
versekben különbséget teszünk az Úr és az ő Lelke
között... „És
most az Isten Isten elküldött engem és a Szellemét.” Nyilvánvaló,
hogy valakire nem gondolhatunk a szellemén kívül. Ennek
ellenére különbséget kell tenni.”
29. Ő
azt mondja különbséget tesz, ámbár valakire nem gondolhatunk a
szellemén kívül, vagyis valakinek a szelleme az ővele azonos,
ennek ellenére különbséget kell tenni. Na és ki mondja neki,
hogy különbséget kell tenni? Honnan veszi? Nyilvánvalóan a saját
értelmezésének a kútfőjéből. Tehát az ő értelmezése az,
amivel magyaráz dolgokat, még azokat is, amik egyértelmű
kijelentések, és nincs szükség a külön értelmezésükre. Ott
van 5Mózes
6:4: „JHVH, a mi Istenünk egy,” Erre
mondja, hogy különbséget kell tenni, az egy Isten és a szelleme
között /ami egyébként szerinte is Ővele azonos/, és erre lyukad
ki:
30. „Ószövetségben
olyan verseket találunk, amelyek az Atya Istenre, a Fiú Istenre és
a Szentlélek Istenre mutatnak.”
31. Tehát
az egyértelmű kijelentésből, hogy JHVH egy Isten, eljutott az
Atya, a Fiú és a Szentlélek Istenhez. Annak alapján, hogy Jézus
az Isten Fia, és hogy JHVH elküldte az Ő szellemét, ami Ővele
azonos. Vagyis egy teljesen emberi értelmezést hámozott ki abból,
hogy egy Isten van, akinek a Fia Jézus Krisztus, és hogy a JHVH
elküldte az Ő szellemét. Ez nem elég neki, nem marad meg a
bibliai kinyilatkoztatás talaján, hanem szerinte olyasmire mutat a
Biblia, amit sehol nem olvashat a Bibliában, hogy: Atya Isten, Fiú
Isten, Szentlékek Isten. Na és melyik vers mondja ezt? A már
idézett
5Mózes 6:4,
vagy a Zsoltárok
110:1,
vagy a Máté
22:41-45,
vagy Ézsaiás
48:16?
Egyik sem mondja! De mit mond ő?
32. „A
Szentháromság
kifejezést a Biblia nem használja. De a koncepció világosan
létezik.”
33. Na
és kinek az agyában létezik a koncepció, aki az istentől
ihletett kijelentésekre építi a hitét, vagy aki a saját
értelmezéseire? Csakis az utóbbinak az agyában, aki szemrebbenés
nélkül olvassa ki a Bibliából, amit ki akar olvasni, mert
egyébként ha nem akarná kiolvasni, elég volna neki az, ami
konkrétan, egyértelműen le van írva, Istentől ki van
nyilatkoztatva. De akkor nem létezne a Szentháromság-féle
koncepció, ami meg létezik. Na és hol létezik? Nem a Bibliában
létezik, hanem az egyértelmű bibliai kijelentéseket felülbíráló
spekulánsok agyában, akik a saját érzelmezéseiket az egyértelmű
Istentől ihletett kijelentések fölé helyezik!
34. Ezek
után rátér az Újtestamentumra és idézi 1Korinthus
8:6-ot:
„Nekünk
egy Istenünk van, az Atya...”
Ez
teljesen megegyezik
5Mózes 6:4
kijelentésével, mely szerint Isten, a JHVH egy Isten /sem nem
kettő, sem nem három, stb./ Mivel
ez isteni kinyilatkoztatás, tudnia kellene, hogy ezzel ellentétes
szöveg a Bibliában nem létezhet, máskülönben össze-vissza
beszélne a Biblia, és nem jelenthetné az Igazság és az abszolút
követendő Minta tekintélyét.
Ennek ellenére mit csinál? Olyan bibliaverseket keres, amik a saját
értelmezése szerint ellene mondanak az Isten korábban kijelentett
egyetlenségének. És szerinte meg is találta, és már idézi is,
ami ennek megfelel a saját értelmezésében:
35. „… nagy
Istenünk és Megváltónk, Jézus Krisztus dicsőségének
megjelenése.” (Titusz 2:13)
36. Mit
csinál? A koncepció szerint az itt lévő idézetet -
„Várván
ama boldog reménységet és a nagy Istennek és megtartó Jézus
Krisztusunknak dicsősége megjelenését;”
-
összemossa, és a nagy Istent azonosítja Jézus Krisztussal,
mintha a Jézus Krisztus dicsőséges megjelenése nem foglalná
magában a nagy Isten dicsőségének a megjelenését. Akkor mit
szól pl. ehhez az Igéhez?
37. „Mert
valaki szégyell engem és az én beszédemet, az embernek Fia is
szégyellni fogja azt, mikor eljő az ő dicsőségével, és az
Atyáéval és a szent angyalokéval.” (Lukács 9:26)
38. Itt a dicsőség
az Atya dicsőségére, a Fiú dicsőségére és a szent angyalok
dicsőségére vonatkozik, akkor a Titusz 2:13 miért azonosítaná
Jézus Krisztust a nagy Istennel a dicsőség megjelenése kapcsán,
csak mert az mindkettőre vonatkozik?! Nyilván a koncepció így
kívánja, vagyis az egyéni értelmezés. Hiszen az fontosabb neki,
mint az egyértelmű kinyilatkoztatás. Mert hogy erről van szó!
39. Megfigyelhetjük,
hogy a háromsághit egyik jellemző kritériuma az azonosítási
szándék, amennyiben
ki akarják mutatni
az isteni azonosságot, de nem csupán azon értelmezés szerint,
hogy egységben van az Atya a fiúval /mint ahogy a hívők is
részesei ennek az egységnek – lásd János
17:11/,
hanem esetükben ugyanarról az Istenről van /lenne/ szó, csak más
személyben. Itt aztán nyelvtani szabályosságot ne keressen senki,
mert a világnak nincsen olyan nyelve, amely három valóságos
isteni személyt egyazon Istennel azonosítana, és ezt érthetően
ki is tudná fejezni bármilyen értelmes szóval. Mert az a szó:
szentháromság, csak addig értelmes, amíg nem ért alatta három
valóságos Istent, Aki mégis egy. Mert itt az értelmes emberi
gondolkodás csomóra van kötve, a teljes elméből /vö. Máté
22:37/
való istenszeretet ki van iktatva, nem véletlenül nem használja a
Szentírás ezt az ember által kitalált műszót, ami nem csak hogy
nem ihletett kifejezés, de általános emberi gondolkodás szerint
is értelmezhetetlen.
40. A
továbbiakban fölhozza az
1Korinthus
6:11-et:
„Pedig
néhányan ilyenek voltak közületek is. Isten azonban
megtisztított, a maga számára elkülönített, és elfogadott
benneteket az Úr Jézus Krisztus nevében és Isten Szelleme által.”
És
ezt a kommentárt fűzi hozzá:
„Az
Újszövetség több pontján az Atyát, a Fiút és a Szentlélek
említik egymás mellett. Olyan módon, hogy nem hagynak
kétséget, hogy azok egyenlőek Istennel.” De
hogy miben egyenlőek, azt már nem fejti ki, hanem idézeteket
keres, amiket nyilvánvalóan értelmezni kell, hogy hogyan értsük.
Vajon úgy, ahogy a háromsághit diktálja, vagy ahogy a Biblia
kinyilatkoztatja?
41. Mert
ha visszamegyünk 5Mózes
6:4-hez:
„Halld,
Izrael: Az Úr, a mi Istenünk, az Úr egy.”
- akkor az egy Isten állítólagos egyetlensége abszolút
érthetetlenné válik, hogy miért mond egyet,
amikor az egység valójában három személy közti egyenlőséget
jelent. Akkor az Isten kinyilatkoztatása vagy elhallgat valamit, ami
a megértés szempontjából fontos lenne, vagy utólag az isteni
kinyilatkoztatást nem tisztelők belemagyaráznak valamit az
Istenről szóló ihletett kijelentésbe, hogy igazoljanak egy utólag
kitalált és a Bibliában sehol meg nem fogalmazott koncepciót.
42. Az
„egy”-ség és az „egyenlőség” tudatos manipulációjáról
lenne szó? Vajon el lehet adni akármilyen szöveget, mint amit a
Biblia valóban tartalmaz, még ha az csupán utólagos magyarázat
is, amit bibliaolvasó emberek találtak ki? Ha a Biblia Istentől
ihletett, akkor emberi filozófiák sántító magyarázatait nem
lehet bibliai kinyilatkoztatásként eladni, még ha a háromsághit
követői erre is utaznak, ahogy az ábra mutatja. Ők a következő
idézetekkel bizonyítanak, amelyek szerintük alátámasztják
álláspontjukat:
43. „Elmenvén
azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén
őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében” (Máté
28:19).
44. „Ezt
a Jézust feltámasztotta az Isten, minek mi mindnyájan
tanúbizonyságai vagyunk. Annak okáért az Istennek jobbja által
felmagasztaltatván, és a megígért Szent Lelket megnyervén az
Atyától, kitöltötte ezt, amit ti most láttok és hallotok.”
(Apcsel 2:32-33)
45. „Az
Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, és az Istennek szeretete, és a
Szent Léleknek közössége mindnyájatokkal. Ámen.” (2Kor 13:14)
46. „Akik
ki vannak választva az Atya Isten eleve rendelése szerint, a Lélek
megszentelésében, engedelmességre és Jézus Krisztus vérével
való meghintésre: kegyelem és békesség adassék nektek
bőségesen.” (1Péter 1:2)
47. Azt
mondja, ezek a bibliaversek bizonyítják, hogy az Isten, a Fiú és
a szellem között egyenlőség van. Na és ki kételkedik ebben?
Csakhogy a háromsághit nem az egyenlőségről szól, hanem az
azonosságról! Hogy mindhárom ugyanaz az Isten! És köztük, az
azonosságukban semmi különbség nincsen. Holott pontosan ez az a
koncepció, amelyet nem tanít a Biblia! És ezt rendkívül fontos
kihangsúlyozni, mert ez az igaz imádatot érinti, amelyben
semmiféle emberi koncepciónak helye nincs és nem is lehet! Vagy
hogyan gondolják a háromsághívők, hogy egy utólagos
koncepcióval operálnak, és a koncepciójuknak alárendelik az
összes általuk idézett bibliaszöveget?
48. Mert
nézzük csak, hogy az Atyának, a Fiúnak és a szent szellemnek a
nevében bemeríteni embereket azt jelenti, hogy mindhárom ugyanaz
az Isten, vagy ez egy koncepció, amit ebből kiolvasnak? Ha nem
mondja a szöveg, hogy mindhárom ugyanaz az Isten, akkor a
háromsághit miért mondja? És miért lenne fontosabb a koncepció
felfogását felül helyezni a Biblia konkrét kijelentésén? És
kinek? Csak mert a kereszténységben magukat igaz keresztényeknek
állítók ezt hitvallásként állítják? Az az ő dolguk, de ne
hogy már egy emberi tekintéllyel alátámasztott hitvallást
kelljen elfogadni igazságnak, annak ellenére, hogy nem isteni
kinyilatkoztatásra épül, hanem emberi koncepcióra!
49. Aztán
hogy Jézust feltámasztotta az Isten, és az Atyától megnyerte a
szent szellemet, az mióta jelenti azt, hogy mindhárom ugyanaz az
Isten? Itt pontosan az Istent az Atyával azonosítja, Akitől Jézus
megnyerte a szent szellemet. De hogy jön ide, hogy Jézus ugyanaz az
Isten, mint az Atya, sőt a szent szellem is? Az Isten feltámasztotta
ugyanazt az Istent, aki megnyerte Istentől ugyanazt az Istent, majd
ugyanazt az Istent kitöltötte? Vajon ez a koncepció megegyezik
azzal, amit 5Mózes
6:4
mond: „Halld,
Izrael: Az Úr, a mi Istenünk, az Úr egy.”
Ha JHVH Isten egy Isten, akkor hogy lehet a Jézus Krisztus is a JHVH
Isten, meg a szent szellem is JHVH Isten? Na és hol nevezi a Biblia
mindhármat egyenként és külön-külön JHVH Istennek? Sehol!
Hanem a koncepció ragadtatja magát arra, hogy annak nevezze.
50. A
manipuláció azt mondja, hogy az ősi Izrael népének a jelképes
férje /Jehova/, és az újszövetség népének a jelképes
vőlegénye /Jézus/ ugyanaz az Isten. A kereszténység filozófiája
erre megy ki, hogy ezt elhitesse, hogy működik, sőt még
hozzácsatolták a szellemet is, és hogy még így is működik,
sőt, hogy ez igazán csak így működik. Három az egyben, egy a
háromban. Csakhogy a Biblia világosan mutatja, hogy ez abszolút
nem működik, mivelhogy ezzel a felfogással teljesen ellentétes
kijelentések vannak Istentől ihletve, úgy hogy bukik a filozófia,
és buknak vele együtt a koncepciógyártók is. Ha pedig a
kereszténység hitvallása bukik, akkor kárhozatra jutnak
valamennyien, akik az igaz imádatba belecsempészték a hamis
koncepciójukat!
51. A
Krisztus kegyelme, az Isten szeretete és a szent szellem közössége
/2Korinthus 13:14/ nem
menti meg őket, mivel ez a kijelentés nem három valóságos
Istenről tesz tanúbizonyságot, hanem Isten szeretetéről /Akiről
már olvastuk az /5Mózes
6:4-ben,
hogy egy Isten/, azután bizonyságot tesz Krisztus kegyelméről /és
nem mondja, hogy Krisztus ugyanaz az Isten/, és bizonyságot tesz a
szellemmel való közösségről, de megint nem azt mondja, hogy a
szellem ugyanaz az Isten, mint Krisztus ugyanaz az Isten, vagy mint
Isten ugyanaz az Isten, vagyis saját maga. Hogy a koncepció ezt
olvassa ki belőle, ez a koncepció sajátja, de nekünk nem a
koncepció mondja meg, hogy mire hallgassunk, mit kövessünk, hanem
amit a Bibliában olvasunk:
52. „Hát
nem Istenét kell megkérdeznie a népnek, … Vissza a tanításhoz
és a kinyilatkoztatáshoz! Aki nem ezt mondja, annak nincs hajnala.”
(Ézsaiás 8:19-20,
katolikus fordítás)
53. Vagyis
a bibliai tanítás és kinyilatkoztatás, és nem holmi emberi
koncepció, amit az isteni ihletésű bibliai szövegek befejezése
után gyártottak, miután már ki lett jelentve a hitehagyás
eljövetele, és a fonákul beszélő emberek megjelenése!
54. „Mert
én tudom azt, hogy az én eltávozásom után jőnek ti közétek
gonosz farkasok, kik nem kedveznek a nyájnak. Sőt ti magatok közül
is támadnak férfiak, kik fonák dolgokat beszélnek, hogy a
tanítványokat maguk után vonják.” (Apcsel 20:29-30)
55. Pál
apostol eme kijelentése és a hitehagyás megjelenése közötti
időben a koncepció még nem ütötte fel a fejét, amit elárul e
három történelmi idézet is:
56. „Ez
az alapvető hitvallás, az Isten mint Atya, Fiú és Szentlélek,
még Róma idejében, tehát körülbelül a 2. évszázad második
felében jött létre.”
/Dr. H. Berkhof, Egyháztörténet,
2. kiadás, 43. rész/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
57. „A
háromság tana az első dogma, amit az egyház teljes
öntudatossággal hozott forgalomba azon terjedelmes hitviták
alapján, melyek az első három évszázadot betöltötték.”
/Dr.
H. Schmidth, Herz. Real. Encikl. 16. kötet/
58. „Az
ó-egyház szentháromságtana lényegileg a páli és jn-i teológia
kibontása, ha megfogalmazása magán viseli is a korabeli filozófia
jegyeit.” /1 Ján. V. rész. Református jub-i kommentár./
59. Három
történelmi idézet a bibliai háromság állítólagos tanítása
ellen. Hogy benne lenne. Meg hogy a korabeli /hellén/ filozófia
jegyei alapján. Talán az Isten írott Igéje a görög filozófia
alapján határozta meg a hívők számára az igaz imádat alapjait,
amit gyakorolniuk kell? Vajon a koncepció idegen tűzét visszük az
oltárra, vagy viszik azok, akik méltók a kárhozatra, mert
meghamisítják az Isten beszédeit?!
60. „Mert
mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, akik meghamisítják az Isten
igéjét; hanem tisztán, sőt szinte Istenből szólunk az Isten
előtt a Krisztusban.” (2Korinthus 2:17)
61. A
koncepció idézi még 1Péter
1:2-őt,
amelyben szó van az Atya Isten eleve rendeléséről, a szellem
megszenteléséről, és a Krisztus vérével való meghintésről,
amely az isteni egyenlőséget bizonyítaná a koncepció értelmezése
szerint, vagyis hogy három valóságos isteni személy van, amely
ugyanaz az Isten lenne, amihez kétség sem fér. Mármint az övék,
de nem úgy a miénk. Mert nekünk kétségeink vannak ezen tanítást
illetően!
62. A
kétség abban is kifejezésre jut, hogy Péter fenti idézetében
nem „Atya Isten” szerepel, hanem „theu
patrosz”,
vagyis ahogy pl. Csia Lajos is fordítja:
63. „akiket
aszerint, ahogy
Isten, az Atya eleve
kiismerte őket, kiválasztottak, hogy a Szellem megszentelésével
engedelmeskedjenek, és a Felkent Jézus vérével meghintsék őket.
Mindig több kegyelem és békesség töltsön be titeket”. /Lásd
még Békés-Dalos; Dr. Budai Gergely fordításokat is./
64. Vagyis
nincs szó Atyaistenről
a görög szövegben /mintha ennek alapján volna Fiúisten vagy
Szentlélek Isten is/, hanem létezik Isten, Aki az Atya, és nincsen
több Rajta kívül! Vagy az 5Mózes
6:4
nem ugyanezt mondja: „Halld,
Izrael: Az Úr, a mi Istenünk, az Úr egy.” Netán
félrelökjük az Istenről szóló ihletett bibliai
kinyilatkoztatást, és a görög filozófia jegyeit felmutató
koncepciót tesszük a helyébe, és azt jelentjük ki igaz
keresztényi Hitvallásnak? Csakhogy ha ez igaz, akkor maga a
kereszténység nem igaz, hanem hamis kereszténység, szó szerint
álkereszténység, ami a koncepcióra építi az igaz, pontosabban a
hamis imádatát, amiben idegen tüzet visz Isten elé. Vajon hogyan
fogadja Isten az idegen tűzet?
65. „És
meghalának Nádáb és Abihu, mikor idegen tűzzel áldozának az Úr
előtt.” (4Mózes 26:61)
66. És
vajon a görög filozófia terméke, a háromegy-Isten filozófiája
nem idegen tűz? Mert hogy a Biblia nem tanítja, az biztos. De még
a koncepciója sincs benne, amit egyértelmű és konkrét
kijelentések bizonyítanának!
67. Összegzésként
mit mond a koncepció? Hogy Isten kinyilatkoztatta magát a
Bibliában, mint Atya-Isten, mint Fiú-Isten és mint
Szentlélek-Isten. Hogy erre a felismerésre minden igaz hívőnek
szüksége van, mivelhogy az Atya Isten az alkotónk, a Fiú Isten a
megmentőnk, és a Szentlélek Isten a megszentelőnk. És ha nem is
tudjuk ezt a tanítást megérteni ésszel, fogadjuk el mint isteni
titkot, mint misztériumot, és mondjunk dicséretet:
68. „Szent
az Isten három személyben, áldott Háromság!”
69. Ellenben
a Bibliában azt olvassuk:
70. „Aki
félrelép és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak
egynek sincs Istene. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind
az Atya, mind a Fiú az övé.” (2Ján 1:9)
71. És
mit tanított Jézus Krisztus? Vajon háromság hitről tett
tanúbizonyságot? Egyértelmű kijelentéseket olvasunk, amikhez nem
szükséges értelmezés, mivel teljesen nyilvánvaló, hogy mit
mond:
72. „Mimódon
hihettek ti, akik egymástól nyertek dicsőséget, és azt a
dicsőséget, amely az egy
Istentől
van, nem keresitek?” (János 5:44)
73. „Az
pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az
egyedül igaz Istent,
és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.” (János 17:3)
74. „Monda
neki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én
Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nekik: Felmegyek
az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én
Istenemhez, és a ti Istenetekhez.”
(János 20:17)
75. „Hanem
szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok
kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz,
és ama magasságos
[Istennek] fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és
gonoszokkal.” (Lukács 6:35)
76. Nem
egyértelmű, hogy egyetlen Istennek jelenti ki az Atyát, Aki az Ő
Istene és a mi Istenünk is egyben?!
77. János
apostol vajon nem ugyanerről az Istenről beszélt, Aki a Jézus
Krisztus Istene?!
78. „És
tett minket királyokká és papokká az
ő Istenének és Atyjának:
annak dicsőség és hatalom mind örökkön örökké! Ámen.”
(Jelenések 1:6)
79. Vagy
Pál apostol:
80. „Áldott
az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja,
az irgalmasságnak atyja és minden vigasztalásnak Istene;”
(2Korinthus 1:3).
81. „Egy
az Isten
és mindeneknek Atyja, aki mindeneknek felette van és mindenek által
és mindnyájatokban munkálkodik.” (Efézus 4:6)
82. „Mindazáltal
nekünk egy
Istenünk van, az Atya,
akitől [van] a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus
Krisztus, aki által [van] a mindenség, mi is ő általa.”
(1Korinthus 8:6)
83. „Először
hálát adok
az én Istenemnek a Jézus Krisztus által
mindnyájatokért, hogy a ti hiteteknek az egész világon híre
van;” (Róma 1:8).
84. „Mert
egy
az Isten,
egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus
Jézus,” (1Timótheus 2:5).
85. Vagy
Péter apostol:
86. „Mert
nektek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek, és mindazoknak,
kik messze vannak, valakiket csak elhív magának az
Úr
/JHVH/,
a mi Istenünk.”
(Apcsel 2:39)
87. Vajon
akik a koncepcióban utaznak, nem találkoztak ezekkel az egyértelmű
igékkel és nem olvasták őket, amikor a Hitvallásukban egyáltalán
nem idézik ezeket az ihletett kijelentéseket?! Vagy teljesen
vakoknak és süketeknek tettetik magukat, hogy ezeket az egyértelmű
kijelentéseket kikerülik, miközben a saját értelmezésüket
teszik első helyre és az imádatuk középpontjává?!
88. Hogy
bárkit nevez is a Biblia istennek /a görög szöveg mindig
kisbetűvel írja az isten szót/, akár Jézust Krisztust /vö.
János
1:1/;
vagy embereket /vö. János
20:34/,
azok egytől-egyig halandók
voltak, mint Jézus is, és csak az „egyedül
igaz Isten”
halhatatlan /öröktől fogva mindörökké létező – vö.
Zsoltárok 90:2; Jelenések 4:10/,
Jézus halotti állapotának ideje alatt is! Hogy keverheti össze az
eleve halhatatlan Istent azzal a személlyel, aki életét áldozta
az emberiségért, és akiről az van kijelentve, hogy többé
meg nem hal
/vö. Róma
6:9/,
ami az egyetlen Istenről, JHVH-ról elképzelhetetlen!!!
89. Ha
„egyedül igaz Isten”-nek
nevezi Jézus Krisztus az Atyát, hogy mer bárki is ennek az
„egyedül
igaz Isten”-nek
Vele egyenlő rangot adni, amikor maga Jézus Krisztus sem tartotta
magát Vele egyenrangúnak:
90. „Az
én Atyám, aki [azokat] adta nekem, nagyobb
mindeneknél;
és senki sem ragadhatja ki [azokat] az én Atyámnak kezéből...
Elmegyek az Atyához; mert
az én Atyám nagyobb nálamnál.”
(János 10:29; 14:28)
91. Jézus
nem világosan megmondta, hogy az
Ő Istene és a mi Istenünk Ugyanaz az Isten,
Akihez felmegy a mennyben?! Akkor miféle háromság-Istenről
tesznek tanúbizonyságot a koncepció védelmezői, akik nem
maradtak meg Jézus tanításánál, ennélfogva nincsen Istenük!
92. Nem
fedezték fel a kereszténységben, hogy a
„mi Istenünk”
kifejezés soha és sehol nem vonatkozik Jézus Krisztusra, sem a
szent szellemre, ennélfogva a Tamás kijelentése, hogy Jézus
istenének mondta /vö, János
20:28/,
nem lehet Istentől ihletett?! A Bibliában nem lehet ellentmondás, és nincs is. Nem Tamás
hirtelen felindultságból tett kijelentése után megyünk, hanem
Jézus és az ihletett bibliaírók kijelentései után, akik a mi
Istenünket a Legfelségesebb Istennek nevezték, márpedig Jézus
Krisztust soha nem nevezi a Biblia Legfelségesebb, Magasságos
Istennek, sem mindenható Istennek, még akkor se, ha Jézus utólag
minden hatalmat megkapott az Atyától.
93. „Hogy
megtudják, hogy te, akinek neve Jehova, egymagad vagy felséges
[Isten] az egész földön.”
(83.
Zsoltár 19)
94. Már
ez az egyetlen egyértelmű kijelentés cáfolja, hogy három
valóságos Istenről beszélne a Biblia, akit a háromsághitűek
elrejtenek Istenben, miközben magukat igaz keresztényeknek jelentik
ki. Ugyanis a
háromsághit a létező legnagyobb eretnekség, ami csak létezik,
hiszen tagadja, hogy Isten a Fiát áldozta volna föl az
emberiségért.
Ugyanis ha Jézus valóságos Isten, akkor csupán egy szerepet vett
magára, amikor emberré lett és Fiúként váltságként adta az
életét. Akkor az egy botrány volna, és meghazudtolná Isten
irántunk kifejezett rendkívüli szeretetét!
95. „Mert
úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta,
hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete
legyen.” (János 3:16)
96. Jézus
maga mondja:
97. „Arról
mondjátok-e ti, akit az Atya megszentelt és elküldött e világra:
Káromlást szólsz; mivelhogy azt mondám: Az Isten Fia vagyok?!”
(János 10:36)
98. Hogy
magát Istennek tartotta volna, vagy azonosnak Istennel, azt a Biblia
egyértelmű kijelentései cáfolják, hanem az emberi értelmezések
azok, amik utólag ezt állítják, erre lyukadnak ki, aminek a
végeredménye a koncepció. Az egy Istenben három személy. Ha ez
igaz volna, hogy az Atya és Fiú ugyanaz az Isten, akkor nem
tanította volna Jézus, hogy az Atyához imádkozzunk, hanem a
Három-egy-Istenhez!
99. „Ti
azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben,
szenteltessék meg a te neved;” (Máté 6:9).
100. Ez
az egyértelmű kijelentés minden háromság-koncepciót /meg
eretnek római katolikus máriázást, imákkal megkeresett szentek
közbenjáróságát, stb./ megdönt, tehát mindazokat az emberi
értelmezéseket, amiket utólag a kereszténységben forgalomba
hoztak, merészen azt állítván, hogy aki a háromsághitet nem
fogadja el, az nem is keresztény. Hanem pontosan, aki elfogadja, az
az álkeresztény, nincs Istene, mert nem maradt meg a Jézus
egyértelmű tanításánál, hanem a görög jellemzőkkel bíró
spekulációt a kinyilatkoztatással szembe helyezte, az fölé
rendelte.
101. De
senki nem mondhatja, hogy nincsen megmondva, nincsen kijelentve:
102. „Meglássátok,
hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt vet a bölcselkedés
és üres csalás által, mely emberek rendelése szerint, a világ
elemi tanításai szerint, és nem a Krisztus szerint való: Mert Ő
benne lakozik az istenségnek egész teljessége testileg, … Én és
az Atya egy vagyunk.”
(Kolossé 2:8-9; Ján 10:30)
103. Vagyis
ebben a teljes isteni egységben áll fönt az a szellemi/elvi
azonosság, amely Krisztusra vonatkozik, csakhogy ez nem teszi Jézus
Krisztust ugyanazzá az Istenné, akit Jézus szerint is szellemben
és igazságban kell imádnunk, mivelhogy Jézusról azt olvassuk:
104. „Aki
az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának
képmása,” (Zsidók 1:3).
105. Az
igaz imádatban nem a képmást imádjuk, hanem a közbenjáró
képmáson keresztül az egyedül igaz Istent /vö. János
14:6/,
Aki a JHVH Legfelségesebb Mindenható Isten egyedül. Ha a
személyére ez nem vonatkozna /ami a koncepció szerint három: - a
szöveg – 5Mózes
6:4
– szerintük nem
azt állítja,
hogy Isten a lényét tekintve egy személy, hanem azt, hogy csak
egy
/többszemélyű/ Isten van/, akkor mindhárom személyére
vonatkozna Jézus egyértelmű kijelentése, amit az imádattal
kapcsolatban mondott. De ha nem vonatkozik három állítólagos
személyre, - márpedig
Jézus nyilvánvalóan nem többesszámban mondja –
akkor a háromsághit hamis tannak bizonyul, amely a saját egyéni
értelmezését a nyilvánvaló és egyértelmű bibliai kijelentések
fölé helyezi, ennélfogva nem marad meg Krisztus tanításánál,
nincsen Istene, és méltó arra, hogy elkárhozzon:
106. „De
eljő az óra, és az most vagyon, amikor
az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát
/egyes
szám/:
mert
az Atya is ilyeneket keres, az ő
/egyes
szám/
imádóiul.
Az Isten lélek: és akik őt /egyes
szám/ imádják,
szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.”
(János 4:23-24)
107. Az
állítólag testben megjelent, testet öltött /a zsidó nép
tagjaként Istent imádó - vö. János
4:22/
Isten /Jézus Krisztus/ mondja, hogy az Isten szellem, akkor hogyan
azonosíthatják a testben lévőt azzal, Aki mindörökké szellem?!
Tehát sosem válik húsestté, sosem jelenik meg a földön
hústestben, és sosem áldozza föl magát, mivelhogy a mindörökké
létezésnek az abszolútuma, a szellemi világosság ősforrása, és
minden égi és földi teremtmény imádatának a központi
Személyisége!
108. "Te
vagy egyedül az Úr! Te teremtetted az eget, az egeknek egeit és
minden seregüket, a földet és mindent, ami rajta van, a tengereket
minden bennük valókkal együtt; és te adsz életet mindnyájuknak,
és az égnek serege előtted borul le." (Nehémiás 9:6)
"És
mikor a lelkes állatok dicsőséget, tisztességet és hálát adnak
annak, aki a királyi székben ül, annak, aki örökkön örökké
él, Leesik
a huszonnégy Vén az előtt, aki a királyi székben ül, és imádja
azt, aki örökkön örökké él, és az ő koronáit a királyi
szék elé teszi, mondván: Méltó
vagy Uram, hogy végy dicsőséget és tisztességet és erőt; mert
te teremtettél mindent, és a te akaratodért vannak és
teremtettek." (Jelenések 4:9-11)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése